בגידה בזוגיות – איך להחזיר את האמון שנפגע לאחר בגידה?

בגידה של בן זוג – איך להחזיר את האמון שנפגע לאחר בגידה?

המאמר נכתב לנשים כי עברית זו שפה מגדרית ואני אוהבת לכתוב בצורה אישית ולא כללית לרבים.

אני מעדיפה לכתוב "אליך" ולא "אליכם" ולכן אם אתה גבר שנבגד מזמן או ממש לאחרונה וקורא את המאמר קרא זאת ותרגם זאת בראשך כאילו אני מדברת אליך כגבר.

ועכשיו לעניין.

אחד הדברים שנפגעים אנושות לאחר בגידה של בן הזוג זה עניין האמון.

זה קורה כי בטחת בו, נתת לו את הלב שלך, חלקת איתו את הרגעים הכי אינטימיים שלך, הסרת לגמרי את המסכות ואת המגננות, והדבר האחרון שציפית ממנו זה לקבל סכין בגב בדיוק במקום שהוא קצת רגיש אצלך: הנשיות שלך, המיניות שלך, המקום שלך כאדם, כאמא…

הדבר האחרון שחשבת זה שהוא יבגוד בך, ישקר לך מאחורי הגב, ויעשה ממך צחוק.

בכולנו יש חוסר בטחון עצמי ברמה זו או אחרת ואנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להסתיר את הבטן הרכה שלנו והנה דווקא בבגידה אנחנו חוטפים סטירה מצלצלת, בלי לצפות לזה ובלי להיות מוכנים לבגידה בכלל וזה מטלטל לגמרי.

אני רוצה לתת לך כאן כמה תובנות שיעזרו לך להבין את הבגידה בצורה מעט יותר אובייקטיבית ואולי אף יעזרו לך טיפ טיפה להתאושש, להתמודד ולהתגבר על הבגידה ובמיוחד בנושא החזרת האמון לאחר הבגידה שלו.

האמון בזוגיות חוזר אחרון

לאמון לוקח הרבה זמן לחזור, זה יכול לקחת חודשים ולפעמים אף שנים לאחר הבגידה. בעיקר אם אף פעם לא טיפלתם בנושא הבגידה ונתתם למציאות להוביל אתכם יום ועוד יום לאחר הבגידה ופתאום עברו חודשים ושנים. את מרגישה שיצאת הכי טיפשה שיכול להיות, שהיית תמימה, פראיירית, ולכן את לא מאמינה לו.

כשהוא אומר לך שהוא אוהב אותך, את לא מאמינה לו כי את אומרת לו "אם אתה אוהב אותי איך אתה יכול לפגוע בי ככה" "ואולי אתה בכלל אוהב אותה ולא אותי".

כשהוא מקבל שיחה מחסוי את בטוחה שזו היא ומנסה לראות האם הוא מנסה להסתיר את העובדה שזו היא, או שהוא באמת קבל שיחה חסויה תמימה.

נפגעת כל כך חזק שאת פוחדת להיפגע שוב ולכן זה דבר טבעי.

כשבגידה מתרחשת או התרחשה אני ממליצה להבין מדוע היתה בגידה, מדוע זה קרה ולהפיק לקחים מהבגידה.

אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורנית למרות ששניכם מאוד רוצים את זה אבל בגידה לא מופיעה סתם ככה ביום בהיר. אני לא מכירה אף גבר או אשה שקמים בבוקר ואומרים לעצמם "היום אני בוגד או בוגדת"…. (בעצם אני כן מכירה וזה בדרך כלל מגיע ממצב של ייאוש בזוגיות).

בגידה היא לרוב תוצאה של הזנחת זוגיות, שגרע, הרדמות בשמירה, התייחסות את הזוגיות כאל מובנת מאליה, השקעת זמן ומשאבים בתחומים אחרים כמו עבודה, בית, ילדים והזוגיות נדחקת לסדר עדיפות אחרון ברשימה, חוסר תקשורת ועוד… עד שזה מתפוצץ בפרצוף בבגידה.

בגידה יכולה להיות גם תוצר של סקרנות, רצון לחוות אנשים אחרים, התאהבות במישהו או מישהי אחרת.

זה שיש כתובה, טבעת, מחויבות ושינוי סטאטוס בתעודת הזהות, לא מצליח לשנות את הצורך האנושי לנסות ולחקור אנשים אחרים ונשים אחרות. לכן הטבע האנושי מתנגש כל כך עם חוקי הזוגיות והמונוגמיה.

אם אנו עוסקים בזוגיות שהוזנחה עם השנים זה נובע מכך שיש הרבה סיבות להזנחת הזוגיות שמובילות לבגידה.

אם מבינים שהבגידה היא תוצאה של הזנחה ומטפלים בגורמים שגרמו לה, זה יכול לסייע לתהליך השבת האמון.

למשל: אם מבינים שהיה חוסר בתקשורת, שהתרחקתם, שלא דברתם… זו הזדמנות לעשות חשבון נפש ולתקן את הדפוסים המעוותים שהובילו להזנחת הזוגיות ומשם לבגידה.

לתת למציאות להוכיח לך שהבגידה באמת הפסיקה (במידה והבגידה באמת הפסיקה, כי קשה מאודדדדדדד להפסיק קשר כיפי ונעים עם המאהבת שעונה על צרכים שלא בהכרח מתקיימים בזוגיות).

את יכולה לחטט מהיום ועד בכלל, ואת בטוחה שהוא ממשיך לבגוד וממשיך להסתיר ממך ומוחק שיחות, הודעות ואת החברות איתה בפייסבוק.

במידה והוא באמת הפסיק לבגוד את תביני זאת במוקדם או המאוחר, בכנות שלו, בשפת הגוף, בחרטה, ובכל מקרה בסוף תגלי שאין כלום ותירגעי.

אבל אם הוא ממשיך לבגוד, זו בעיה. כי האמון שלך גם ככה בעייתי מאוד וקשה מאוד לשקם אמון שנפגע שוב לאחר בגידה.

 

אז מה לעשות ואיך להחזיר ולשקם את האמון שנפגע אחרי בגידה?

1. לקחת את הזמן ולהבין שבגידה זה כמו תאונת דרכים קשה עם נפגעים, לוקח זמן להתאושש מזה.

2. לא לכעוס על עצמך שהאמון עדיין לא חזר לאחר הבגידה שלו למרות שהוא מאוד רוצה לחזור לשגרה כאילו הבגידה לא היתה מעולם.

3. לאפשר לעצמך לכעוס על הבגידה, עליו, על המאהבת, על המצב… הכעס ימצה את עצמו אם תאפשרי לו ולא תדחיקי אותו. אם תדחיקי את הכעס את עלולה לפתח מחלה בגלל כל הלחץ ובכל מקרה הכעס יתפרץ בדרך אחרת, הרסנית ולא מבוקרת.

4. להפיק לקחים מהבגידה

5. לחזק את הזוגיות ואת מערכת החיסון בזוגיות כדי למנוע פיתויים עתידיים ובגידה חוזרת עם אותה מאהבת או עם מאהבת אחרת. אם לאורך זמן תרצי לחנוק אותו מרוב כעס זה לא מה שיגרום לו לשוב אליך בזרועות פתוחות וזה לא יגרום לו "להתאהב בך מחדש".

שימי את עצמך מבחינה הגיונית בנעליו. איפה הוא היה מעדיף להיות? עם המאהבת המושלמת או עם אשה זועמת?

אני יודעת שזו שאלה מעמתת. אבל בואי נסתכל למציאות בעיניים.

 

אם טרם צפית בסדרת ההדרכות שיעזרו לך להתגבר על הבגידה ולהחזיר לחיים שלך את הבטחון והשקט הנפשי לחצי על הקישור כאן

לרכישת הספר הדיגיטלי – כך תתמודדי עם הבגידה שלו לחצי כאן

חיבוקים חמים כי התמודדות עם בגידה זה לא קל בכלל.

מאחלת לך לצמוח מהבגידה, להתחזק ולהפוך את הלימון ללימונדה.

צילה שנהר 0506402526

ייעוץ זוגי בצפון, טיפול זוגי בצפון

שיקום זוגיות לאחר משברים קשים ובגידות