בגידות של גברים לקראת גיל 50

לקראת גיל 50 גברים רבים חווים משבר שגם אם צלחו אותו בגיל 40 עדיין מחכה להם המשבר של גיל 50 שלדעתי לא מדברים עליו מספיק.
לקראת גיל 50 הגברים מרגישים שאוטוטו הם מאבדים את הליבידו שלהם, שהם הופכים להיות גברים מזדקנים לא רלוונטים, שהם מאבדים את החיוניות שלהם, הסקסיות שלהם ומרגישים שאוטוטו הם מזדכים על התשוקה שלהם.
בהנחה כמובן שיש להם תשוקה בבית ושיש להם מין מעולה עם האשה שלהם שנמשכת אליהם ורוצה אותם וגם אז הם יכולים להימשך לנשים נוספות, אפילו שהם נשואים בזוגיות בלעדית.
במידה והאשה שלהם לא מעוניינת במין איתם, שהיא מתחמקת, שהיא מעדיפה לעשות משהו אחר במקום, שכואב לה הראש והיא עייפה, הם יחושו שהם לא ממצים את עצמם, ירגישו דחויים, עצובים, פגועים, לא גברים וממש לא רלוונטים.
לרוב הם יסתובבו מתוסכלים בעולם, עם בטחון עצמי נמוך ותחושה שהם לא מספיק שווים ולא מספיק מוערכים. הם יקרינו את התסכול הזה כלפי אחרים ולחלוטין כלפי עצמם.
חלקם לא יטפחו את עצמם כי בשביל מה צריך? אין את מי להרשים ועלולים להזניח את עצמם מבחינה פיסית, רגשית, אינטלקטואלית ומינית.

קונפליקט בין רצון להגשמה עצמית או ויתור למען המשפחה

 

יש גברים שיסתובבו עם התחושה הזאת עד יום מותם, שהפסידו במערכה, שהם תקועים עם אשה שלא רואה בהם משהו ארוטי, ישלימו עם מר גורלם ולאט לאט יכנסו למרמור של החיים, זה שאוכל כל חלקה טובה והם ממצים את עצמם רק מול נדנוד אינסופי לפקידה בקופת חולים ומאבק על קביעת תורים לרופאים מכל סוג.
ויש גברים שיחליטו לעשות מעשה.
גם אם הם היו נאמנים לאשה שלהם כל חייהם הם מגיעים למצב שהם אומרים לעצמם:
נשבר לי.
אני רוצה להרגיש גם סקס אחר.
אני רוצה להרגיש משמעותי.
אני רוצה להרגיש רלוונטי, מחוזר, שווה ושיש לי מה להציע.
אני יודע שיש בי מיניות וצדדים באישיות שלא הבאתי לידי ביטוי.
אני מודע לזה שאני הולך ומזדקן ואני יודע שאני לא אחיה לנצח.
אני רוצה למצות את החיים עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי ולפני שאאבד לגמרי את היצר שלי.
אני רוצה לחיות עכשיו לפני המוות הרגשי, המנטלי והמיני.
וגם אם אשתי מינית ובמיוחד אם אשתי לא מינית אני רוצה לחוות ולא למות בתחושה של החמצה, פספוס ותחושה שאחרים עשו מה שאני רק חלמתי ולא העזתי כי פחדתי מההשלכות של זה.

 

הם יכולים למצוא את עצמם מתחילים עם נשים צעירות מהם, מבוגרות מהם, יפות, פחות יפות. הם יכולים למצוא את עצמם פונים לזונות, לאתרי היכרויות, מתחזים למישהו אחר או מרוב תמימות פונים בשמם ומסגירים את העובדה שהם מחפשים.
הם יתחילו לשים לב לנשים במקום העבודה שלהם, בתחביבים, יחפשו לקבל פידבקים והערכה לעצם קיומם, לזה שהם רלוונטים.
יבליטו את הצדדים הטובים באישיות שלהם, את ניסיון החיים, את האמפתיה, את המיניות שלהם אם הם טובים בה, יעשו הכל כדי להישאר במשחק ולא להרגיש כמו אריות זקנים שגורשו מהלהקה ונשאר להם למות ברעב ובבדידות בעוד אריות אחרים ולביאות אחרות צדים בלהקה ומרגישים שווים.

זה קורה לגברים רבים שמרגישים שהחיים זה עכשיו, לפני שהם הופכים להיות סיעודיים, תלותיים, חולים וזקנים.
הם מרגישים שהמאני טיים זה עכשיו וקשה לקחת מהם את תחושת הדחיפות הזאת ואת הרצון לחיות כאן, עכשיו, למצות, לרצות, לחוות ולא למות תוך תחושת החמצה וצער על הפספוס.

 

לרוב בצד השני יש אשה לה הם נשואים זמן רב

יש להם ילדים, רכוש, היסטוריה משותפת. יש להם בסיס של חברות, שותפות טובה או פחות טובה ורצון אמיתי לחיות את החיים של הזוג המאושר שמזדקן ביחד ולעולם לא בוגד.
אם האשה בוגדת בבעלה יש סיכוי שהיא תבין אותו ואולי זה ירגיע את המצפון שלה שהיא לא החוטאת היחידה. אם היא מניאקית, היא תשחק את המשחק של "איך יכולת לעשות לי את זה", למרות שהיא בוגדת בו.
אבל אם היא אשה "טובה" מונוגמית שמעולם לא בגדה, שמעולם לא חשבה לבגוד ואם חשבה מעולם לא עשתה צעד בעניין, יש סיכוי די גדול שעבורה זה יהיה משבר מאוד מאוד גדול.
יופיעו שאלות נוקבות :
איך הוא היה יכול לעשות לי את זה?
למה הוא כזה רע אלי?
איך הוא מרשה לעצמו לבגוד בי?

 

זה הלם גדול מאוד לאשה שלא ציפתה למשבר כזה, שאף אחד לא הכין אותה שיש משהו שמתרחש מאחורי גבה.
זה מכניס את הזוגיות לסחרור, כעס, האשמה, מחשבות על גירושים, אשמה, האשמה, עונשים, מעקבים, אשליות שמתנפצות, פחדים, חשש להינטש, פגיעה בדימוי העצמי, מחשבות בלתי פוסקות, אובססיה.
את המקרים האלה אני פוגשת בקליניקה שלי ועושה סדר בעניין.
לוקחת את הפלונטר הזה ומנסה ביחד עם הזוג לבנות משהו חדש מעודכן יותר, ביחד איתם מסתכלת על המציאות הכואבת לתוך העיניים, מביאה אותם לדבר בכנות על מצבים שקשה לדבר עליהם בכנות ופעמים רבות עוזרת להם להסתכל על האשליה בה הם חיו עד עכשיו ולבנות משהו מציאותי יותר להווה.

צילה שנהר – ייעוץ זוגי בצפון ואונליין

צילה שנהר – יועצת זוגית אישית ומגשרת. קליניקה בכפר ורדים בצפון וגם אונליין לישראלים בחו"ל ולאנשים שגרים רחוק.

לקביעת פגישת היכרות 0506402526

את אשה ואת חווה בגידה? אני רוצה לתת לך עזרה ראשונה מעולה בוידאו כאן

אתה גבר נבגד? אני רוצה לתת גם לך הדרכה בוידאו בחינם כעזרה ראשונה כאן