איך זה יכול להיות שעברה שנה והבגידה עדיין מפעילה אותי?

כלב

 

יש לנו ציפיות ממש גבוהות מאיתנו, שנתגבר מהר מאוד על טראומות, אנחנו אנשים מאוד עסוקים, אין לנו זמן ואנרגיה לבזבז על ריפוי, אנחנו רוצים תוצאות כאן ועכשיו ואם אפשר שלשום.
בעולם המודרני שלנו הנרטיב כיום זה תהיו מאושרים, שמחים, עליזים. אם אתם במשבר זה לא טוב.

אתם עצובים? זה כשלון שלכם. אתם כועסים? קחו כדור שיטשטש אתכם. אתם לא מצליחים לישון מרוב מחשבות וכעס? קחו נומבון. אתם מדוכאים כי הקרקע נשמטה לכם מתחת לרגליים קחו פרוזק.

בתכלס, כל הדברים האלו עוזרים אולי זמנית לטשטש את הכאב לתקופה זמנית וגם לחומרים הכימיים האלה יש תופעות לוואי, אבל בשורה התחתונה שום כדור לא יחזיר לכם את הזוגיות שהיתה לכם לפני הבגידה. שום חומר משנה תודעה לא ישנה לכם את החיים ורק תפתחו תלות וחרדה להיגמל מהחומרים הכימיים האלה. גמילה רגשית וגמילה פיסית בחלק מהמקרים.

בעידן ה HAPPY HAPPY JOY JOY זה ממש פאדיחה לעצור את החיים, להתכנס בעצמנו ולהרגיש חרא.
כבר עברה שנה מרגע שגיליתי שהוא בגד בי ואני עדיין פגועה עד עמקי נשמתי, לא מצליחה להחזיר לעצמי את שמחת החיים שהיתה לי ובכל פעם שאני רואה אותו אני נכנסת לסערת רגשות. מאחר שאני עדיין נשואה לו יש לי את הטריגר הזה כל יום וכל היום. השאלות לא עוברות לי וגם רכבת ההרים של העליות והירידות, מתי זה כבר יעבור?

גירושי הבזק אחרי הבגידה כשזרקתי אותה לא מרפים ממני, חשבתי שאם אגרש אותה ממני ארגיש יותר טוב, בפועל זה לא קורה. אפילו שיש לי זוגיות חדשה אני לא מרגיש שאני מצליח להתמסר, אני חשדן ובאופן כללי הפכתי לאדם עצוב. איל זה יכול להיות שאני גרוש, בזוגיות חדשה והבגידה שלה עדיין כואבת לי על בסיס יומי?
אז תנו לי בבקשה להרגיע אתכם, אתם אנושיים, לגמרי!!!

בבקשה אל תאיצו בעצמכם

לנפש האנושית לוקח זמן להשתקם, בדיוק כמו שלגוף לוקח זמן והשתקם. אי אפשר להאיץ תהליכים ואי אפשר לעמוד עם סטופר ולהגיד "נו כבר, מתי נחלים"?
ההאצה העצמית הזאת והביקורתיות אפילו מזיקות כי הן לוקחות אנרגיה מתהליך הריפוי ומתעלות אותה לשיפוטיות עצמית, כעס עצמי וזה לא רק שלא מועיל, זה אפילו מזיק.
זה טבעי להיות בדאון, זה טבעי שיהיו עליות וירידות. זה טבעי להיות עצובים וזה טבעי שזה יקרה עשרות פעמים ואפילו מאות פעמים. אתם יודעים מה? זה טבעי שזה יקרה אפילו כמה פעמים ביום.
זו רכבת הרים רגשית מאוד משמעותית. רכבת הרים שלא בחרתם להיות בה, אתם לא יודעים מתי היא תיגמר ואתם בכלל שונאים רכבות הרים. יש לכם כבר בחילה קשה וכל מה שבא לכם זה שמישהו יפסיק כבר את הסבל הזה ותוכלו לדרוך על קרקע יציבה אבל זה לא קורה.
רק חשבתם שנגמר הסבב ואתם יכולים לרדת מרכבת ההרים והופ אתם בעוד סיבוב בלהות, אתם מותשים, עייפים, גמורים נפשית, פיסית ורוחנית וכל מה שבא לכם זה שקט ושלווה.

קחו את הזמן

שיקום רגשי מבגידה לוקח כמה שנים אם עושים זאת נכון ואם לא עושים זאת נכון זה יכול להימשך עשורים ואולי לכל החיים.
גם אם נפרדים הטראומה תמשיך לנהל את הקשרים הבאים עליכם לטובה או לרעה.
"אחרי שבגדו בי פעם אחת, יש לי לגיטימציה להיות בחשדנות כלפי כל קשר בעתיד, זו זכותי ואני לא במקום של להיפגע עוד פעם".
מראש נכנסים לקשרים אחרים בכוננות ספיגה.
ועל אחת כמה וכמה זה קשה יותר כשחיים עם אותו בן או בת זוג.
קחו את הזמן לתהליך השיקום, פנו לעזרה מקצועית אישית או זוגית, תנו מבטחכם באיש מקצוע שליווה זוגות בתהליך הזה ויש לו ניסיון להוביל אתכם בתהליך הריפוי, סמכו עליו שידע להוביל אתכם בין המוקשים, להזהיר אתכם ממלכודות, לחסוך לכם זמן, עוגמת נפש, אנרגיה והזדקנות מיותרת ומוקדמת בגלל הסבל והזעם שאתם חשים. יחסוך לכם להיכנס ללופ של כעס מול אשמה.
תהיו סלחנים עם עצמכם על הזמן שזה לוקח, על האנרגיות שאתם משקיעים בזה, על שאתם למטה ולא בתהליך שהוא רק כלפי מעלה.
תהליך השיקום הוא כמו ספירלה, גם אם נדמה לכם שאתם נמצאים כל פעם באותה נקודה, זו טעות ואשלייה אופטית. כי אתם מגיעים לאותה נקודה מזוית קצת שונה, מתמודדים עם עוד מקום ועוד מקום בזויות אחרות.
תנו לעצמכם את הקרדיט שהנפש שלכם יודעת לרפא את עצמה ואל תפריעו לתהליך עם ביקורת עצמית, שיפוטיות וכעס על הדאון שלכם.
תנו לעצמכם חמלה, זה העצה הכי טובה שאני יכולה לתת לכם.

 

באהבה

צילה שנהר – יועצת זוגית אישית ומגשרת בצפון ואונליין

 

למאמר למה נבגדים מכחישים את הבגידה –        יש ללחוץ כאן

 

אתה גבר נבגד? הדרכות כאן

 

את אשה נבגדת? הדרכות כאן