אין סקס עד שלא מסיימים את תהליך הגירושין

 

לפני זה שאלה:
איפה מתחיל תהליך הגירושין ואיפה הוא מסתיים?
במוות שיש בין בני זוג, במדבר האירוטי, בבדידות, בהחלטה, מתי שמספרים לילדים, למשפחה ולחברים? כשפותחים תיק? כשלוקחים עורך דין? כשנקבע דיון ראשון? כשמישהו עוזב את הבית? בעת קבלת הגט? אחרי קבלת הגט? כמה זמן צינון אחרי קבלת הגט?
אין נקודת זמן מוסכמת שממנה מותר לעשות סקס עם אחרים ובטח שאין נקודת זמן כזאת שתהיה מוסכמת על שני בני הזוג שנמצאים בעיצומו של הליך גירושין.
מה שנראה לאחד זמן טוב, נראה לאחר זלזול אינסופי בהיסטוריה המשותפת.
אני שומעת את הדעה הזאת לא פעם ולא פעמיים. שומעת את מחלקת המוסר אצל אנשים רבים.
זה נשמע כמו הוראות הפעלה של עיתון נשי כלשהו, עברי לך דרך הרבנות, איספי לך גט ורק אז תוכלי להתחיל לחוות מיניות עם אנשים אחרים.
או קפוץ בדרך הביתה, אסוף את הסכם הגירושין ומרגע זה אתה חופשי ומאושר.

זה לא כל כך פשוט

במציאות של ישראל הנוכחית להתגרש לוקח לפעמים שנים, בממוצע לוקח לזוג החל מרגע פתיחת התיק 3 שנים להתגרש. כאן הדיין / שופט חולה, או שאחד מעורכי הדין מבקש דחייה, או מישהו בחו"ל ובלי למצמץ עוברות 3 שנים.
אם בגירושין ללא הסכמה עסקינן וצד אחד מחליט להערים קשיים, לבטל דיונים, לעכב, להעלים מסמכים, להוציא אישור רפואי, לטוס לחו"ל, לבקש דחייה, להביא אישור על מחלת ילד ויש עוד הרבה דרכים מתוחכמות למרוח דיונים, הרי שזה יכול לקחת עוד כמה שנים טובות.
נכון שיש זוגות שמתגרשים בידידות רבה, בהסכמה מלאה, בפירגון אדיר רגשי, כלכלי, הסדרי ראייה והם מגיעים עם הסכם כתוב שרק צריך לאשר אבל במרבית מקרי הגירושין זה ממש לא ככה.
אני רוצה גם לציין שזוג לא מתגרש פתאום, זה לרוב תהליך של התדרדרות שעלולה לקחת שנים.
זה לא שזוג פתאום מרגיש שלא טוב לו בזוגיות והופ… גרושים.
זה תהליך של הפנמה, הדרדרות איטית, התרחקות, בדידות, ללא מגע וללא סקס.
יש אנשים שאין ביניהם מגע ואינטימיות גם 10 שנים לפני התחלת תהליך הגירושין ואם מוסיפים עוד 3 שנים לתהליך הגירושין אז זה אומר שאנשים נמצאים ללא מין 13 שנים.
אין לנו בעיה שאחרים יתנזרו, אין לנו בעיה להתנזר אם אנחנו א מיניים, אין לנו בעיה שמי שאנחנו נשואים לו או לה יתנזרו, אבל לאנשים שמיניות זה דבר שחשוב להם זו בעיה מאוד קשה.

 

קודם גירושין ואז חגיגות

 

"קודם תתגרשו ואז חפשו מיניות" יאמרו האנשים, רק שהם שוכחים שזה תהליך שלוקח שנים. ומה אז?
לאונן? לצפות בפורנו? לפנטז? להתאפק? להיות שקועים במלחמת הגירושין?
אין לי תשובה ואני לא מעודדת בגידות בזוגיות, אבל אם זוג כבר מחליט להיפרד וזה ברור שזה לא יקח יום או יומיים אי אפשר לכפות על אף צד להתנזר עד סיום התהליך.

 

לקריאת המאמר האם זונה זה בגידה? יש ללחוץ כאן