מה עובר על גברים נשואים המתוסכלים מבחינה מינית?

זוגיות ציפורים

אני מקבלת לא מעט פניות מגברים שמשתפים אותי שהם מאוד מתוסכלים ומורעבים מבחינה מינית ואינטימית עם האשה שלהן.

גם אם המיניות מתחילה טוב בהתחלה, היא מתדרדרת עם הזמן ומגיעה לרמה סבירה / נסבלת מבחינת האשה ובלתי מספיקה / משפילה מבחינתו.
הריונות, לידות, תינוק קטן, תינוק נוסף, גידול משפחה ועומס מורידים את החשק המיני עוד יותר. המיניות יורדת לתחתית סדר העדיפויות.

 

נוצר דפוס שנקרא רדיפה – הדיפה

 

הגבר רודף האשה הודפת.
גברים מספרים לי שהם מנסים את כל העצות של המומחים: עושים ספונג'ה, מפתיעים במתנות, שולחים שיר אהבה, שמים את הכלים במדיח, מזמינים צימר בצפון (ובדיוק אז היא מקבלת מחזור, או טוענת שהיא מקבלת מחזור) ושום דבר לא עוזר.

 

אז בואו נדבר רגע מה עובר על גבר שמתחנן למיניות והאשה שלו מוצאת תירוצים למה לא.

 

1. תחושת ההשפלה היא נוראית, חווית הדחייה פעם אחר פעם אחר פעם, גורמת לו לפחד לבקש, כי הוא מרגיש שהוא נודניק, קרצייה, וכמו כל אדם נורמלי הוא נמנע ממצבים שמביאים לדחייה.

 

2. נכנס לדכדוך, מרגיש לא רלוונטי, לא מושך, מאבד את הבטחון העצמי, את שמחת החיים, מזניח את עצמו כי אין לו עבור מי לטפח את עצמו, גם ככה היא לא מתייחסת אליו.

 

3. אם הוא לא פוחד לבקש, הוא הופך להיות תובעני, עצבני, קטנוני, מחפש לריב על כל דבר, נפגע, לא משתף פעולה, עושה פרצופים, דווקא, כועס, נמנע.

 

4. מעניש אותה בחזרה על דברים שחשובים לה, חשוב לה להיפגש עם חברות? הוא יעשה לה פרצופים. הוא מרגיש שהצרכים הבסיסיים שלו אינם מתמלאים ולכן לא יקבל שאת הצרכים של אשתו היא תספק לעצמה.

 

5. יריב עם הילדים כדי לשחרר את המצוקה, יהפוך לאדם עצבני בעבודה, עם אנשים אחרים, יסתובב כמו פקעת עצבים בעולם.

 

6. יקח אותה לשיחות נפש כדי להסביר לה מה הוא צריך ושבמסגרת הזוגיות מיניות היא חלק נפרד והיא לא עומדת בהסכם.

לכן הוא יקרא אותה לסדר. מה שיקרה זה שהיא תרגיש אשמה, בושה, תחושת חובה ויקרו אחד מהשניים: או שהיא תימנע מזה לגמרי כי ממש זה יוריד לה את השאריות של החשק המיני או שהיא תעשה לו טובה, תצא לידי חובה והוא ירגיש שהוא שוכב עם גופה מתה שמתפללת שייגמר כבר האקט הזה.

ולא… הוא לא מטומטם, הוא ירגיש שהיא סובלת ולא נהנית, מה שיגרום לו להגברת של תחושת התסכול.

 

7. יחליט להניח לאשתו, לא לבקש ממנה, לא לסבול יותר דחייה, לא לקבל הטפות על הראש שהוא אגואיסט, חושב רק על עצמו, ילדותי וחולה מין.

יבין שמבחינתו זה צורך בסיסי וימצא מאהבת. מבחינתו כולם מרוצים. האשה תהיה מרוצה שהוא לא מבקש ממנה לעשות סקס שהיא לא אוהבת. מהמאהבת הוא יקבל רק את הטוב ובזה כולם מסודרים.

עד שזה מתגלה ואז הוא יכול להתחנן לחזור למצב בסעיפים 1-6 שנראים כמו גן עדן יחסית לסעיף 7.

 

8. יבין שזה מה יש ויוותר על החשק המיני שלו, יסתובב בעולם כיצור א-מיני שהדבר היחידי שהוא עושה עם האיבר שלו זה פיפי ולסבן במקלחת וגם זה לא באופן אירוטי, פשוט כי חייבים לסבן שלא יסריח.

 

9. אשתו תכעס עליו ותגיד לו שהוא סוטה, שהוא חושב רק עם הזין, שזה כל מה שמעניין אותו, שהוא ילדותי, לא מתחשב, אגואיסט ושזה עוד יותר דוחה אותה ורצוי שילך לטיפול באובססיה שלו שהוא מתחנן לסקס פעם בחודש.

 

10. כל פעם שהוא נחמד אליה היא נכנסת ללחץ. היא מפרשת זאת שבטח הוא עוד פעם ירצה מין, אז מראש היא מתעצבנת עליו כדי לאותת לו "אפילו אל תחשוב על זה".

 

11. יתמכר לאתרי פורנו ויאונן את עצמו לדעת, בהסכמה בשתיקה של אשתו, בעידודה, או שהסתרה ממנה כי היא תכעס עליו שזה מה שהוא עושה והוא סוטה ותומך שתעשיית הפורנו העולמית.

 

12. במקרים קיצוניים החשק המיני שלו יופנה כלפי אלו שלא יכולות להגיד לו לא. חסרות ישע, ילדות מהמשפחה או ממעגלים רחוקים יותר ויצירת סוד איתן שזה לא קורה. זה כבר בתחום הפלילי אבל גם זה קיים. חייבת לשים את זה על השולחן.

 

13. יציע לאשתו חילופי זוגות, כדי לנסות לעורר אותה. כדי לקבל חיי מין באישור. זה או צ"לש או ט"רש ואני חוקרת את הנושא הזה בשנתיים האחרונות ומראיינת זוגות שעושים זאת. מעניין אותך לשמוע ממני את תובנותיי ומסקנותיי? אפשר ללחוץ כאן ולהרשם.

 

14. יציע לפתוח את הנישואין אבל זו דרך לא קלה ומחייבת ליווי מקצועי כדי לא להרוס את הזוגיות ואת המשפחה.

 

15. יחשוב על גירושין, על חופש בו יוכל גם להיות שותף לגידול הילדים וגם לחיות עם מישהי שתשמח שהוא שם ותימשך אליו.

 

יש גם מקרים הפוכים שלאשה יש חשק מיני יותר מבעלה. זה לא יותר פשוט. אשה שמרגישה שבעלה לא נמשך אליה תרגיש זוועה, לא רלוונטית, מתוסכלת, לא קיימת ואני לא מאחלת זאת לאף אשה.

 

לצערי אין לי פתרונות קסם לגדודי הגברים המתוסכלים שחיים בארץ ובעולם ושולחים סרטוני פורנו קצרים בווצאפ לחברים שלהם, או מאונני מילים שמספרים סיפורי אלף לילה ולילה על דברים שעשו כשהיו צעירים ולא נשואים, או ממציאים סיפורים כדי לא להרגיש ממש גרוע ומשתדלים להאמין לעצמם.

אין כמו זוגיות, שחיקה, וילדים כדי להרחיק אותך מחיי מין סבירים.
ביאסתי, נכון? 

 

אז מה אני עושה בקליניקה שלי כשמגיע זוג עם אתגר כזה?

 

קודם כל מדברים על זה בצורה שכל אחד מסביר מה הצרכים העמוקים שלו. הוא מתאר את הצרכים העמוקים שלו וגם היא.
מקבלים את זה שיש פערים.

מבינים שתחושות של אשמה, חובה, ריצוי, האשמה, תובענות לא עובדים.
מבינים שהדפוסים שהם עושים עד עכשיו רק הורסים.
חושבים ביחד בצורה יצירתית מה כן אפשר לעשות ביחד, איך כן אפשר לעורר (לא בכוח) את החשק המיני.

מנסים לייצר משהו חדש, מכשול, משהו שונה שיעורר את הליבידו שלה. פסטיבלי מיניות, סדנאות טנטרה, הרצאות על מיניות ועוד…

 

צילה שנהר – יועצת זוגית ואישית.
פגישת בכפר ורדים בצפון או אונליין.

 

לקריאת המאמר למה אולטימטום לא יעבוד אף פעם בזוגיות שלך יש ללחוץ כאן

לקריאת המאמר מה קורה עם נשים שאיבדו את החשק המיני שלהן כלפי הבעל? יש ללחוץ כאן